Perkembangan Kreativitas Anak Selama Belajar Dari Rumah (BDR) di Taman Kanak-Kanak Ikal Iqra’ DWP Kota Padang
DOI:
https://doi.org/10.35473/ijec.v4i1.1243Keywords:
Perkembangan Kreativitas, Belajar Dari Rumah (BDR)Abstract
Usia dini merupakan masa dimana aspek-aspek perkembangan pada anak mesti harus distimulasi dengan optimal. Salah satu aspek perkembangan pada anak usia dini yang harus distimulasi adalah aspek perkembangan kreativitas anak usia dini. Perkembangan kreativitas pada anak usia dini mesti dikembangkan dengan baik hal ini karena pengmbangan krativitas anak usia dini berhubungan dengan pengembangan ide serta gagasan anak dan juga imajinasi anak usia dini. Dikarena wabah pandemik covid-19 proses pembelajaran yang awalnya tatap muka dirubah menjadi proses Belajar dari Rumah (BDR). Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan pendekatan deskriptif. Proses pemerolehan datanya didiapatkan mellaui proses observasi, wawancara serta adanya dokumentasi sebagai adanya penelitian. Perkembangan krativiatas anak usia dini di Taman Kanak-Kanak Ikal Iqra’ DWP Perum Buloq Kota Padang ini anak berkembangan kreativitasnya dengan baik meski hanya dengan proses pembelajaran yang dialakukan melalui belajar dari rumah. Anak tetap berkembangan dengan baik hal ini dikarena guru dengan orang tua berkerjasama untuk tetap mengembangkan kreativitas anak menginggat pentingnya pengembangan kreativias anak sejak usia dini.References
Jurnal:
Puspitasari, Biverly. 2015. Menyusun Perencanaaan Pembelajaran Anak Usia Dini. Jurnal Educhild. Vol.1 No 1.
Fatimah, Zahro Ifat. 2015. Penilaian Dalam Pembelajaran Anak Usia Dini. Jurnal Tunas Siliwangi. Siliwangi. Volume 1 No. 1 Oktober.
Asmawati, Luluk. (2017). Peningkatan Kreativitas Anak Usia Dini Melalui Pembelajaran Terpadu Berbasis Kecedasan Jamak. Jurnal Pendidikan Usia Dini. Vol. 11. Edisi 1. https://doi.org/10.211009/JPUD.111.10 Diakses pada tanggal 12 Februari 2021. Pukul 14.00.
Fakhriyani, Diana Vidya. 2016. Pengembangan Kreativitas Anak Usia Dini. Jurnal Pemikiran Penelitian Pendidikan dan Sains vol. 4, No 2. Diakses Pada Tanggal 9 Januari 2021 Pukul 13.35 WIB.
Buku:
Gumilang, Gilang Surya. (2016). Metode Penelitian Kualitatif Dalam Bidang Bimbingan dan Konseling.Jurnal Fokus Konseling2(2).
Zubaedi. 2017. Strategi Taktis Pendidikan Karakter (Untuk PAUD dan Sekolah). Depok: PT. Raja Grafindo.
Madyawati, Lilis. 2016. Strategi Pengembangan Bahasa Pada Anak. Jakarta: Prenadamedia Group.
Suryana, Dadan. 2013. Pendidikan Anak Usia Dini (Teori dan Pratik Pembelajaran). Padang: UNP Press.
. .2016. Pendidikan Anak Usia Dini (Stimulasi dan Aspek Perkembangan Anak). Jakarta: Kencana.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Indonesian Journal of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Please find the rights and licenses in Indonesian Journal Of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia DIni. By submitting the article/manuscript of the article, the author(s) agree with this policy. No specific document sign-off is required.
1. License
The non-commercial use of the article will be governed by the Creative Commons Attribution license as currently displayed on Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
2. Author(s)' Warranties
The author warrants that the article is original, written by stated author(s), has not been published before, contains no unlawful statements, does not infringe the rights of others, is subject to copyright that is vested exclusively in the author and free of any third party rights, and that any necessary written permissions to quote from other sources have been obtained by the author(s).
3. User Rights
Indonesian Journal Of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini's spirit is to disseminate articles published are as free as possible. Under the Creative Commons license, Indonesian Journal Of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini permits users to copy, distribute, display, and perform the work for non-commercial purposes only. Users will also need to attribute authors and Indonesian Journal Of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini on distributing works in the journal and other media of publications.
4. Co-Authorship
If the article was jointly prepared by more than one author, any authors submitting the manuscript warrants that he/she has been authorized by all co-authors to be agreed on this copyright and license notice (agreement) on their behalf, and agrees to inform his/her co-authors of the terms of this policy. Indonesian Journal Of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini will not be held liable for anything that may arise due to the author(s) internal dispute. Indonesian Journal Of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini will only communicate with the corresponding author.
5. Miscellaneous
Indonesian Journal Of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini will publish the article (or have it published) in the journal if the article’s editorial process is successfully completed. Indonesian Journal Of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini's editors may modify the article to a style of punctuation, spelling, capitalization, referencing and usage that deems appropriate. The author acknowledges that the article may be published so that it will be publicly accessible and such access will be free of charge for the readers as mentioned in point 3.
Â
Every accepted manuscript should be accompanied by "Copyright Transfer Agreement" prior to the article publication.